اینجا از به روزترین و جذاب ترین اخبار کتاب و نویسندگی میگم

۲ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

بیت کوین چیست؟
بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در ژانویه 2009 ایجاد شد. این ایده از ایده هایی که در کاغذ سفید توسط ساتوشی ناکاموتو اسرار آمیز و مستعار ارائه شده پیروی می کند. 1 هویت شخص یا افرادی که این فناوری را ایجاد کرده اند هنوز یک راز است. بیت کوین نسبت به مکانیزم های پرداخت آنلاین سنتی ، وعده هزینه تراکنش کمتری را ارائه می دهد و برخلاف ارزهای منتشر شده توسط دولت ، توسط یک مقام غیر متمرکز اداره می شود.


بیت کوین نوعی ارز رمزنگاری شده است. هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد ، فقط موجودی هایی در یک دفتر عمومی نگهداری می شود که همه به آن دسترسی شفاف دارند. همه تراکنش های بیت کوین توسط حجم زیادی از قدرت محاسباتی تأیید می شوند. بیت کوین چیست توسط هیچ بانک یا دولتی صادر نمی شود و از آن پشتیبانی نمی شود و همچنین یک بیت کوین به عنوان یک کالا ارزشمند نیست. با وجود اینکه در اکثر نقاط جهان خرید و فروش قانونی ندارد ، بیت کوین بسیار محبوب است و باعث راه اندازی صدها ارز رمزنگاری شده دیگر شده است که در مجموع به آنها altcoins گفته می شود. بیت کوین معمولاً به عنوان "BTC" مخفف می شود.

 

درک بیت کوین
سیستم بیت کوین مجموعه ای از رایانه ها است (که به آنها "گره" یا "ماینر" نیز گفته می شود) که همه کد بیت کوین را اجرا کرده و بلاک چین آن را ذخیره می کنند. از نظر استعاری ، بلاک چین را می توان مجموعه ای از بلاک ها دانست. در هر بلوک مجموعه ای از معاملات وجود دارد. از آنجا که همه رایانه هایی که از بلاک چین استفاده می کنند لیست بلوک ها و تراکنش های یکسانی دارند و می توانند شفافیت این بلوک های جدید را با تراکنش های جدید بیت کوین پر کنند ، هیچ کس نمی تواند سیستم را فریب دهد.

هرکسی-چه یک "گره" بیت کوین اجرا کند یا نه-می تواند این معاملات را در زمان واقعی مشاهده کند. برای دستیابی به یک عمل پلید ، یک بازیگر بد باید 51 درصد از قدرت محاسباتی که بیت کوین را تشکیل می دهد ، به کار گیرد. بیت کوین تا ژوئن 2021 دارای 10 هزار گره است و این تعداد در حال افزایش است و چنین حمله ای بسیار بعید است.

اما اگر حمله ای اتفاق بیفتد ، استخراج کنندگان بیت کوین - افرادی که با رایانه خود در شبکه بیت کوین شرکت می کنند - به احتمال زیاد وارد بلاک چین جدیدی می شوند و تلاش بازیگر بد را برای رسیدن به این حمله بیهوده می کند.

موجودی توکن های بیت کوین با استفاده از "کلیدهای عمومی" و خصوصی حفظ می شود ، که رشته های طولانی اعداد و حروف هستند که از طریق الگوریتم رمزنگاری ریاضی که برای ایجاد آنها استفاده شده است پیوند خورده اند. کلید عمومی (قابل مقایسه با شماره حساب بانکی) به عنوان آدرس منتشر شده در جهان عمل می کند و دیگران ممکن است به آن بیت کوین ارسال کنند.

کلید خصوصی (قابل مقایسه با پین دستگاه خودپرداز) یک راز محرمانه است و فقط برای تأیید انتقال بیت کوین استفاده می شود. کلیدهای بیت کوین را نباید با کیف پول بیت کوین اشتباه گرفت ، که یک وسیله فیزیکی یا دیجیتالی است که تجارت بیت کوین را تسهیل می کند و به کاربران اجازه می دهد مالکیت سکه ها را ردیابی کنند. اصطلاح "کیف پول" کمی گمراه کننده است ، زیرا ماهیت غیر متمرکز بیت کوین بدین معناست که هرگز "در" کیف پول ذخیره نمی شود ، بلکه به طور غیر متمرکز بر روی بلاک چین ذخیره می شود.

فناوری همتا به همتا
بیت کوین یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که از فناوری همتا به همتا برای تسهیل پرداخت های فوری استفاده کرده است. افراد و شرکتهای مستقل که دارای قدرت محاسبات حاکم و مشارکت در شبکه بیت کوین هستند - "استخراج کنندگان" بیت کوین - مسئول پردازش معاملات در بلاک چین هستند و انگیزه آنها پاداش (انتشار بیت کوین جدید) و هزینه معاملات پرداخت شده در بیت کوین

این معدنچیان را می توان به عنوان مرجع غیرمتمرکز که اعتبار شبکه بیت کوین را تقویت می کند تصور کرد. بیت کوین جدید با نرخ ثابت ، اما دوره ای نزولی در اختیار ماینرها قرار می گیرد. در کل تنها 21 میلیون بیت کوین قابل استخراج وجود دارد. تا ژوئن 2021 ، بیش از 18 میلیون بیت کوین وجود دارد و کمتر از 3 میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

به این ترتیب ، بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده متفاوت از ارز فیات عمل می کنند. در سیستم های بانکی متمرکز ، ارز با نرخ متناسب با رشد کالا آزاد می شود. این سیستم برای حفظ ثبات قیمت در نظر گرفته شده است. یک سیستم غیر متمرکز ، مانند بیت کوین ، نرخ انتشار را زودتر از موعد و بر اساس الگوریتمی تعیین می کند.

استخراج بیت کوین
استخراج بیت کوین فرایندی است که طی آن بیت کوین وارد گردش می شود. به طور کلی ، استخراج نیاز به حل معماهای مشکل محاسباتی برای کشف یک بلوک جدید دارد که به بلاک چین اضافه می شود.

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ مرداد ۰۰ ، ۱۲:۰۴
سهند

در این شرایط برای پیش بینی و تحلیل قیمت ارزهای دیجیتال باید به چه مواردی توجه کرد؟

 

آشنایی با بازارهای مالی

به طور کلی بازارهای مالی به بازارهایی گفته میشود که در آنها سهام، اوراق قرضه، اسناد تجاری، وام‌های رهنی مورد داد و ستد قرار می‌گیرند و پشتوانه آن ها دارایی های واقعی یا فیزیکی است، آشنایی با بازار های مالی مختلف از جمله بورس و فارکس، این دیدگاه را در شما به وجود خواهد آورد که هیچ بازار مالی شرایط استیبل و ثابتی ندارد و در تمام زمان ها روند رو به رشد و افت وجود دارد.  قیمت ارزهای دیجیتال نیز از این قائده مستنثی نیستند؛ به دست آوردن چنین دیدگاهی فقط در طول زمان امکان پذیر است و سود واقعی از آن کسانی است که شرایط بازار را به درستی درک کرده و تصمیم های مالی خوبی برای سرمایه خود اتخاذ کنند.

 

بازار مالی ارزهای دیجیتال هم چنین شرایطی داشته و اما نسبت به سایر بازارهای مالی بیشتر تحت تاثیر اخبار و رسانه ها قرار میگیرد؛ بنابراین اولین قدمت برای تحلیل قیمت رمزارزهای مختلف آشنایی با جو کاری و شرایط بازارهای مالی مختلف خارجی و کریپتوکارنسی است.

 

شناخت ارزهای دیجیتال برتر بازار

بعد از آشنایی با بازار رمزارزها و مدتی فعالیت در این حوزه بدون شک برای همه افراد این سوال پیش‌ می‌آید که چه عواملی باعث پایین و بالا رفتن قیمت ارزهای دیجیتال مختلف میشود؟ در ابتدا و قبل از هر توضیح خاصی، حتما حتما برترین رمزارزهای بازار رو شناسایی و روند تغییرات قیمت آنها را برای مدت ۶ ماه مورد بررسی قرار دهید. این بررسی و تحلیل به شما نشان خواهد داد که چطور قیمت بیت کوین روی سایر رمزارزهای بازار تاثیر دارد و کدام آلت کوین های برتر کمترین اثر را از تغییر قیمت پادشاه کوین ها میپذیرند. بعد از به دست آوردن چنین شناختی، درک وضعیت بازار برای شما راحت تر از قبل شده و تغییرات ناگهانی که هر از چند گاهی در بازار رخ میدهد، کمتر متعجب میشود. در ادامه لیست چند رمزارز برتر حال حاضر بازار کریپتو را برایتان آورده‌ ایم:

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • بایننس کوین
  • ریپل
  • کاردانو

دنبال کردن نرخ روز ارزهای فیات و استیبل کوین ها

برخی از رمزارزهای موجود در بازار مثل تتر که در جایگاه سوم نیز قرار دارد، دارای پشتوانه فیات دلار آمریکا و یورو است، بنابراین در نظر گرفتن قیمت این رمزارزها و میزان دارایی تتر صرافی های مختلف دنیا میتواند یک سیگنال بسیار قوی برای افزایش یا کاهش قیمت رمزارزها باشد، به این صورت که اگر مبالغ بالایی از تتر از صرافی ها خارج شوند به احتمال زیاد روند بازار نزولی بوده و افراد مختلف در سراسر دنیا دنبال خارج کردن سرمایه دیجیتال خود از صرافی ها هستند. اما اگر مقدار زیادی استییل کوین تتر وارد صرافی ها شود، به این معناست که افرادی زیادی قصد خرید رمزارز در بازار کریپتو رو دارند و در این حالت روند بازار هم صعودی خواهد گشت.

عوامل تاثیرگذار در قیمت ارزهای دیجیتال

برای این کار میتوانید از وبسایت هایی که در این زمینه وجود دارند، پیگیر روند قیمت لحظه ای ارزهای دیجیتال مختلف باشید و یا اینکه با استفاده ماشین حساب ارزهای دیجیتال نرخ دقیق تر مقدار رمزارز مورد نظر خود را باتوجه به دلار آمریکا و یا یورو اروپا محاسبه کنید.

 

مفهوم عرضه و تقاضا

یکی از مهمترین مفاهیمی که باید در بازارهای مالی مختلف از جمله ارزهای دیجیتال با آشنایی کامل داشته باشید، مفهوم عرضه و تقضا است، شناخت این مفهوم و پیاده سازی آن در روند تغییر قیمت رمزارزهای مختلف مختلف میتواند بسیار کمک کننده باشد؛ همان طور که میدانید بخشی از ارزش فلزهای با ارزش مانند طلا، به دلیل عرضه‌ محدود آنها به دست می‌آید و معمولا هم قیمت این فلزات توسط سیستم عرضه و تقاضا (Supply and Demand) کنترل می‌شود.

به طور کلی، هر چه تقاضا بیشتر باشد و حجم محدودی از کالا وجود داشته باشد، قیمت افزایش می‌یابد و هرچه عرضه زیاد و تقاضا کم باشد، قیمت کاهش پیدا می‌کند؛ این اصل در مورد ارزهای دیجیتال نیز صادق است، هرچه تقاضا برای یک ارز دیجیتال بیشتر شود و حجم عرضه آن محدود باشد، قیمت آن ارز افزایش پیدا می‌کند.

 

مسائل قانونی و محدودیت‌ها

از دیگر مواردی که روی قیمت رمزارزها تاثیر زیادی دارد، مسائل قانونی و مربوط به دولت‌ های مختلف است که می‌تواند بر قیمت ها تأثیر بگذارد؛ برای مثال اگر یک دولت درباره‌ قوانین دارایی و مالیات سخت‌ گیر باشد، مخفی کردن دارایی‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال تبدیل به اقدامی رایج می‌شود و این خود باعث تغییر در قیمت بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال می‌شود، زیرا تقاضا برای آنها بیشتر خواهد شد؛ اقدامات قانونی مثبت برای یک ارز دیجیتال مانند رسمی کردن آنها به عنوان ارز یک کشور، می‌تواند اثرات مثبتی در قیمت داشته باشد؛ در حالی که ممنوعیت ارزهای دیجیتال نیز توسط یک یا چند کشور می‌تواند اثرات منفی از خود در روند قیمت های بازار برجای بگذارد.

 

دنبال کردن سلبریتی های بازار کریپتوکارنسی

یکی از عواملی که تاثیر بالایی در بالا و پایین شدن قیمت رمزارزهای دیجیتالی دارد، دنبال کردن افراد سلبریتی و فعال در این حوزه از جمله ایلان ماسک و جاستین سان و بنیان گذاران ارزهای اتریوم و لایت کوین و صرافی بایننس میباشد. این افراد در شبکه های اجتماعی مختلف به ویژه توییتر بسیار فعال بوده و توییت هایی که مرتبط با بازار رمزارزها منتشر میکنند معمولا تاثیر زیادی در قیمت ارزهای دیجیتالی مختلف بازار کریپتوکارنسی دارد.

عوامل تاثیرگذار در قیمت ارزهای دیجیتال

قیمت ارزهای اتریوم و دوج کوین و کاردانو

در این بخش روند سه رمرارزی پر طرفدار که در رتبه های برتر بازار کریپتو هستند را با استفاده از تحلیل های وبسایت آموزش ارز دیجیتال بررسی میکنیم، ارز دیجیتال اتریوم دومین رمزارز برتر بازار است که روند رو به رشد و نزول آن درصد بسیار کمی از بیت کوین اثر گرفته و بررسی آمار قیمت ۶ ماه گذشته این رمزارز نشان میدهد که با تمام نوسانات شدید بازار و نزولی بودن قیمت ها، در حالت کلی این رمزارز ارزشمند تر شده و قیمت آن افزایش پیدا کرده است.

ارز دیجیتال کاردانو نیز نسخه بهینه سازی شده ای از اتریوم بوده و جالب است بدانید که این دو رمز ارز سازندگان مشترکی داشته‌اند، این ارز یکی از آلت کوین های آینده دار است که باز هم همانند اتریوم کمترین تاثیر را از روند قیمت افزایشی و کاهشی بیت کوین دریافت میکند؛ آخرین رمزارزی که به معرفی و تحلیل آن میپردازیم و در بین ایرانیان شهرت خاصی پیدا کرده، شت کوین دوج کوین میباشد که هیچ زیرساخت مناسبی نداشته و روند قیمت آن به صورت صد در صدی وابسته به اخبار و رسانه های خارجی است. توصیه نهایی این هست که برای درک بهتر تغییرات قیمت ارزهای دیجیتال به تمام فاکتورهای گفته شده در این خبر دقت کنید.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۱۶ مرداد ۰۰ ، ۱۵:۲۳
سهند