اینجا از به روزترین و جذاب ترین اخبار کتاب و نویسندگی میگم

بیت‌ کوین چیست

يكشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰، ۱۲:۰۴ ب.ظ

بیت کوین چیست؟
بیت کوین یک ارز دیجیتالی است که در ژانویه 2009 ایجاد شد. این ایده از ایده هایی که در کاغذ سفید توسط ساتوشی ناکاموتو اسرار آمیز و مستعار ارائه شده پیروی می کند. 1 هویت شخص یا افرادی که این فناوری را ایجاد کرده اند هنوز یک راز است. بیت کوین نسبت به مکانیزم های پرداخت آنلاین سنتی ، وعده هزینه تراکنش کمتری را ارائه می دهد و برخلاف ارزهای منتشر شده توسط دولت ، توسط یک مقام غیر متمرکز اداره می شود.


بیت کوین نوعی ارز رمزنگاری شده است. هیچ بیت کوین فیزیکی وجود ندارد ، فقط موجودی هایی در یک دفتر عمومی نگهداری می شود که همه به آن دسترسی شفاف دارند. همه تراکنش های بیت کوین توسط حجم زیادی از قدرت محاسباتی تأیید می شوند. بیت کوین چیست توسط هیچ بانک یا دولتی صادر نمی شود و از آن پشتیبانی نمی شود و همچنین یک بیت کوین به عنوان یک کالا ارزشمند نیست. با وجود اینکه در اکثر نقاط جهان خرید و فروش قانونی ندارد ، بیت کوین بسیار محبوب است و باعث راه اندازی صدها ارز رمزنگاری شده دیگر شده است که در مجموع به آنها altcoins گفته می شود. بیت کوین معمولاً به عنوان "BTC" مخفف می شود.

 

درک بیت کوین
سیستم بیت کوین مجموعه ای از رایانه ها است (که به آنها "گره" یا "ماینر" نیز گفته می شود) که همه کد بیت کوین را اجرا کرده و بلاک چین آن را ذخیره می کنند. از نظر استعاری ، بلاک چین را می توان مجموعه ای از بلاک ها دانست. در هر بلوک مجموعه ای از معاملات وجود دارد. از آنجا که همه رایانه هایی که از بلاک چین استفاده می کنند لیست بلوک ها و تراکنش های یکسانی دارند و می توانند شفافیت این بلوک های جدید را با تراکنش های جدید بیت کوین پر کنند ، هیچ کس نمی تواند سیستم را فریب دهد.

هرکسی-چه یک "گره" بیت کوین اجرا کند یا نه-می تواند این معاملات را در زمان واقعی مشاهده کند. برای دستیابی به یک عمل پلید ، یک بازیگر بد باید 51 درصد از قدرت محاسباتی که بیت کوین را تشکیل می دهد ، به کار گیرد. بیت کوین تا ژوئن 2021 دارای 10 هزار گره است و این تعداد در حال افزایش است و چنین حمله ای بسیار بعید است.

اما اگر حمله ای اتفاق بیفتد ، استخراج کنندگان بیت کوین - افرادی که با رایانه خود در شبکه بیت کوین شرکت می کنند - به احتمال زیاد وارد بلاک چین جدیدی می شوند و تلاش بازیگر بد را برای رسیدن به این حمله بیهوده می کند.

موجودی توکن های بیت کوین با استفاده از "کلیدهای عمومی" و خصوصی حفظ می شود ، که رشته های طولانی اعداد و حروف هستند که از طریق الگوریتم رمزنگاری ریاضی که برای ایجاد آنها استفاده شده است پیوند خورده اند. کلید عمومی (قابل مقایسه با شماره حساب بانکی) به عنوان آدرس منتشر شده در جهان عمل می کند و دیگران ممکن است به آن بیت کوین ارسال کنند.

کلید خصوصی (قابل مقایسه با پین دستگاه خودپرداز) یک راز محرمانه است و فقط برای تأیید انتقال بیت کوین استفاده می شود. کلیدهای بیت کوین را نباید با کیف پول بیت کوین اشتباه گرفت ، که یک وسیله فیزیکی یا دیجیتالی است که تجارت بیت کوین را تسهیل می کند و به کاربران اجازه می دهد مالکیت سکه ها را ردیابی کنند. اصطلاح "کیف پول" کمی گمراه کننده است ، زیرا ماهیت غیر متمرکز بیت کوین بدین معناست که هرگز "در" کیف پول ذخیره نمی شود ، بلکه به طور غیر متمرکز بر روی بلاک چین ذخیره می شود.

فناوری همتا به همتا
بیت کوین یکی از اولین ارزهای دیجیتالی است که از فناوری همتا به همتا برای تسهیل پرداخت های فوری استفاده کرده است. افراد و شرکتهای مستقل که دارای قدرت محاسبات حاکم و مشارکت در شبکه بیت کوین هستند - "استخراج کنندگان" بیت کوین - مسئول پردازش معاملات در بلاک چین هستند و انگیزه آنها پاداش (انتشار بیت کوین جدید) و هزینه معاملات پرداخت شده در بیت کوین

این معدنچیان را می توان به عنوان مرجع غیرمتمرکز که اعتبار شبکه بیت کوین را تقویت می کند تصور کرد. بیت کوین جدید با نرخ ثابت ، اما دوره ای نزولی در اختیار ماینرها قرار می گیرد. در کل تنها 21 میلیون بیت کوین قابل استخراج وجود دارد. تا ژوئن 2021 ، بیش از 18 میلیون بیت کوین وجود دارد و کمتر از 3 میلیون بیت کوین برای استخراج باقی مانده است.

به این ترتیب ، بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده متفاوت از ارز فیات عمل می کنند. در سیستم های بانکی متمرکز ، ارز با نرخ متناسب با رشد کالا آزاد می شود. این سیستم برای حفظ ثبات قیمت در نظر گرفته شده است. یک سیستم غیر متمرکز ، مانند بیت کوین ، نرخ انتشار را زودتر از موعد و بر اساس الگوریتمی تعیین می کند.

استخراج بیت کوین
استخراج بیت کوین فرایندی است که طی آن بیت کوین وارد گردش می شود. به طور کلی ، استخراج نیاز به حل معماهای مشکل محاسباتی برای کشف یک بلوک جدید دارد که به بلاک چین اضافه می شود.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۵/۲۴
سهند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی