اینجا از به روزترین و جذاب ترین اخبار کتاب و نویسندگی میگم

پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا

يكشنبه, ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵ ب.ظ
  • دن‌کیشوت در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا

دن‌کیشوت تنها کتابی است که توانسته منتخب بیش از 50 درصد نویسندگان در رأی‌گیری بنیاد “نوبل” برای انتخاب برترین اثر ادبیات داستانی باشد؛ موفقیت‌های این کتاب تنها معطوف به نویسندگان نبود بلکه تا سال 2010 مردم دنیا اقدام به خرید نزدیک به 500 میلیون نسخه از این کتاب نمودند.
این کتاب در میان منتقدین نیز توانسته صاحب عنوان اولین رمان مدرن و یکی از برترین آثار ادبی جهان شود؛ شاید خود نویسندهٔ اسپانیایی این اثر فاخر ادبی، “دن میگل د سروانتس ساآودرا” نیز انتظار چنین استقبالی از کتاب خود را نداشته است، این نمایشنامه‌نویس، نقاش، شاعر و رمان‌نویس در سال 1547 متولد و در سال 1616 درگذشت.

در این رمان، “دن‌کیشوت” نام مردی پنجاه‌ساله است که به ته خط رسیده و علی‌رغم کاهش شدید انرژی و خلاقیت همهٔ زندگی‌اش را صرف خواندن رمان‌هایی دربارهٔ شوالیه‌ها می‌کند؛ افراط او در مطالعهٔ چنین کتاب‌هایی باعث می‌شود عقل و هوش خود را ازدست‌داده و به یکی از قهرمان‌های این کتاب‌ها تبدیل شود؛ جلد اول کتاب در سال 1605 میلادی منتشر شد و جلد دوم آن نیز ده سال بعد یعنی 1615 منتشر گردید.

 

  • شازده کوچولو با 200 میلیون نسخه فروش در رتبه دوم

آنتوان دوسنت اگزوبری نویسنده و خلبان فرانسوی متولد 1900 در سال 1943 اقدام به انتشار این کتاب نموده است؛ شازده کوچولو نام پسربچه‌ای کوچک و ظریف است که از سیاره‌ای دور به زمین آمده و تلاش می‌کند برداشت‌های خود را از مردم زمین با یک خلبان که به علت نقص فنی در کویر فرود آمده است در میان بگذارد.

 صدا و ترجمهٔ احمد شاملو یکی از مهم‌ترین دلایل آشنایی مردم ایران با این کتاب است.

 

  • ارباب حلقه‌ها سومین کتاب پرفروش دنیا

شاید بسیاری از ما ارباب حلقه‌ها را به‌عنوان یکی از پرفروش‌ترین فیلم‌های جهان می‌شناسیم اما حقیقت این است که این فیلم بر اساس یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا با 150 میلیون نسخه فروش ساخته شده است؛ نویسندهٔ انگلیسی این کتاب ” جی.آر.جی. تالکین” است که در سال 1954 اقدام به انتشار آن نموده است.
جالب است بدانید که این کتاب در حقیقت ادامهٔ اثر قبلی تالکین به نام “هابیت” می‌باشد؛ این کتاب در طی 12 سال بین سال‌های 1937 تا 1949 و در زمان جنگ جهانی دوم نوشته شده است؛ تالکین دانشجوی رشتهٔ زبان‌شناسی از دانشگاه “آکسفورد” می‌باشد که پس از اتمام تحصیل در این دانشگاه به‌عنوان استاد مشغول به کار نیز می‌شود.

ایدهٔ اولیه اثر “هابیت” در زمان تصحیح ورقه‌های امتحانی توسط تالکین زمانی ایجاد شد که با این جمله مواجه گردید ” در سوراخی داخل زمین، هابیتی زندگی می‌کرد.”، او بلافاصله این جمله را یادداشت کرد و این نقطهٔ آغاز زمان “هابیت” بود؛ علاقه‌مندان به فیلم حتماً می‌دانند که داستان “ارباب حلقه‌ها” تلاش یک هابیت جوان برای ازبین‌بردن یک حلقهٔ شیطانی است که توسط ارباب تاریکی “سارون” ساخته و سپس مفقود شده بود.

/https://www.motekhassesan.com/best-selling-books/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۰/۰۲/۱۹
سهند

نظرات  (۲)

مرسی از مطلبتون
رفتم تو منبعش و خیلی مفید بود.
<a href="https://www.motekhassesan.com">انتشارات متخصصان</a>

مرسی از مطلبتون
رفتم تو منبعش و خیلی مفید بود.

انتشــــــــــــارات متخـــــــــــــصصان

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی